amazon

ACUOD by CHANU

Day 1 started for me with this Korean street style brand. Despite it not being my style, I was quite impressed by the show. The dark and simple stage set, the dimmed lights, the dancers… All of it created a rather unique ambience which positively surprised me. To be honest, I had expected more street, less art.

The designer’s goal was to blend different styles and create a new quality this way. Sporty and formal. Men’s fashion and women’s fashion. I’m not sure if I can call this attempt a success. Some silhouettes were truly unisex, while others were typically feminine. And I didn’t see anything that could be called semi-formal, unless the fact that his shirts had collars counts.

It’s a nice, well put-together collection. The only problem is, most East Asian kids who are kinda into fashion look like this. Designer Chanwoo Lee doesn’t create trends. He follows them.

Tokijski tydzień mody rozpoczął się dla mnie pokazem koreańskiej marki ACUOD by CHANU. Mimo że ich ubrania nie są w moim stylu, to ich pokaz zrobił na mnie spore wrażenie. Dzięki połączeniu prostej scenografii, tancerzy i przyciemnionych świateł udało sie stworzyć unikalną atmosferę, która mnie pozytywnie zaskoczyła. Szczerze powiedziawszy, spodziewałam się czegoś mniej artystycznego.

Trochę inne wrażenie niż oprawa wywarła na mnie sama kolekcja. Projektant za cel postwił sobie wymieszanie różnych styli i stworzenie w ten sposób nowej jakości. Sportowo i elegancko. Moda męska i damska. Nie jestem do końca przekonana, czy była to udana próba. Niektóre sylwetki faktycznie można było określić jako unisex, ale część była typowo kobieca. Nie widziałam też nic eleganckiego, chyba że kołnierzyki przy koszulach się liczą.

Kolekcja ACUOD by CHANU na wiosnę/lato 2017 jest solidna i przyjemna dla oka. Problem jednak w tym, że tak wygląda praktycznie każdy wschodnioazjatycki dzieciak, który interesuje się modą. Projektant Chanwoo Lee nie tworzy trendów, tylko za nimi podąża.

The most interesting looks:

See more at:

Amazon Fashion Week OHP
Twitter
Instagram

 

LEONARD WONG

A Japan-educated Chinese designer Leonard Wong was highly anticipated at Amazon Fashion Week Tokyo. The exhibition hall was overflowing with fashion enthusiasts who occupied every nook and cranny and even sat on the floor.

Unfortunately, again, the show was more interesting than the collection. It started with dimmed lights, mysterious music, and an intriguing cyberpunk dance performance, suggesting that the clothes we were about to see, were going to be innovative and futuristic. What they really were, was simple. Of course there’s nothing wrong with simplicity per se, but seeing the straight geometric lines after such an introduction was a little underwhelming. I feel that a more low-key presentation would’ve showcased Leonard Wong’s designs better.

What’s more, it seemed to me that almost every piece of clothing was slightly too big for the models. Not oversized, which would’ve been intentional, but just slightly off, and draped the models’ bodies in an awkward way.

Pokaz tego Chińskiego projektanta, który uczył się fachu w Japonii, był bardzo wyczekiwany przez gości tokijskiego tygodnia mody. Hala wystawowa była wypełniona po brzegi, a widzowie siedzieli nawet na podłodze.

Niestety znowu pokaz był ciekawszy od kolekcji. Przyciemnione światła, tajemnicza muzyka i intrygujący cyberpunkowy występ taneczny sugerowały, że ubrania, które mieliśmy zobaczyć, będą innowacyje i futurystyczne. W rzeczywistości były bardzo proste. W samej prostocie nie ma oczywiście nic złego, ale po takim wstępie człowiek spodziewa się czegoś innego. Skromniejsza oprawa pomogłaby lepiej wyeksponować projekty Leonarda Wonga.

I jeszcze jedno. Ubrania były jaky troszkę za duże na modelki. I nie była to specjalnie przeskalowana forma, a jedynie nieodparte wrażenie, że nie do końca są dopasowane do ciał modelek.

The most interesting looks:

See more at:

Amazon Fashion Week OHP
LEONARD WONG OHP
Facebook

 

ZIN KATO

ZIN KATO’s show was probably one of THE most anticipated at Amazon Fashion Week Tokyo. I have to admit I was looking forward to it as well, since I couldn’t go last time due to conflicting schedules.

The brand profile says that the designer pursues an exquisiteness unique to the Japanese. Let’s ignore the obvious racism of that statement and focus on the clothes. There’s nothing Japanese about them. Neither the forms not the colours or patterns. But are they exquisite? Yes, they are. Asymmetrical lengths and vibrant florals for a more girly look. Or sensual black lace for a more mature take on femininity. Or perhaps a divine combination of white and gold for a female Hermes kind of look? Take your pick. As long as you’re into very feminine clothes, ZIN KATO has you covered.

Items tailored with attention to the smallest detail, interesting fabric combinations, shapes that work perfectly with the female body… All those reasons and more make it clear why the line to go into the exhibition hall stretched forever.

Pokaz marki ZIN KATO był najprawdopodobniej jednym z najbardziej obleganych na całym tygodniu mody. Sama też na niego czekałam z niecierpliwością, bo w poprzednim sezonie nie udało mi się pójść.

W profilu marki na stronie Amazon Fashion Week jest napisane, że projektant goni za wykwintnością charakterystyczną tylko dla Japończyków. Pomińmy jednak oczywisty rasizm zawarty w takim stwierdzeniu. Skupmy się na ubraniach. Nie ma w nich nic japońskiego. Ani krztałty, ani wzory czy kolory nie są w najmniejszym stopniu japońskie. Ale czy są wykwintne? No jednak są. Można wybrać na przykład dziewczęcy look z asymetryczną spódnicą i wyrazistym kwiatowym wzorem. Albo czarne koronki, jeśli ktoś woli bardziej dojrzałą kobiecość. A może boskie połączenie bieli i złota w stroju niczym grecki Hermes? U Zina Kato znajdziecie to wszystko i jeszcze więcej. Mam tylko nadzieję, że lubicie bardzo kobiece ubrania. 

Wszystkie kreacje były dopracowane w najmniejszym detalu, połączenia tkanin ciekawe, a kroje doskonale współpracowały z figurami modelek.

The most interesting looks:

 

See more at:

Amazon Fashion Week OHP
ZIN KATO OHP

 

bedsidedrama

It was the most magical show I got to see this season. Sadly, it wasn’t as coveted as some other ones, as there were quite a few empty seats.

Unlike a regular fashion show with a runway in the middle and guests sitting one both sides, this one had viewers sitting only on one side of a wide stage. Models walked from the right hand side, behind a decoration of hanging window frames, around and back, this time in front of the windows. They stopped in the middle for photographers. I have to say, it was MUCH easier to see and appreciated each look this way.

The models’ slow pace, soft music, whimsical decor and equally whimsical clothes created a beautiful dream-like quality. According to the brand’s website, we spend 1/3 of our lives sleeping. Designers Hiroshi Tanida and Emi Nishimoto navigate somewhere between dream and reality, creating some very wearable pieces, and some that can only be described as art for art’s sake.

To był najbardziej magiczny pokaz, na jakim miałam okazję być w tym sezonie. Wielka szkoda, że nie cieszył się dużą popularnością. Sporo miejsc siedzących pozostało wolnych.

W przeciwieństwie do większości pokazów, gdzie wybieg jest pośrodku, a goście siedzą po obu jego stronach, tym razem widzowie oglądali tylko z jednej strony modelki chodzące po szerokiej scenie. Wchodziły od prawej, przechodziły powoli częściowo osłonięte dekoracją z wiszących ram okiennych, która dzieliła scenę wzdłuż. Potem zakręcały i przechodziły z lewej do prawej, tym razem przed oknami, zatrzymując się w połowie dla fotografów.

Wolny chód modelek, łagodna muzyka, lekko dziwaczne, ale ciekawe dekoracje, i przede wszystkim – równie dziwaczne i równie ciekawe ubrania. Pięknie wyszło to połączenie. Trochę jak ze snu. Na stronie marki jest napisane, że człowiek spędza 1/3 życia śpiąc. Projektanci Hiroshi Tanida i Emi Nishimoto lawirują gdzieś między jawą z snem, tworząc przy tym zarówno takie ubrania, które spokojnie można nosić, jak i takie, które nazwać należy sztuką dla samej sztuki.

The most interesting looks:

See more at:

Amazon Fashion Week OHP
bedsidedrama OHP
Twitter

Advertisements